De economie van goed en kwaad

Juist.., dat is de titel van dat boek van Tomas Sedlacek. Ik schrijf zijn naam hier gemakshalve maar even zonder die Tsjechische leestekens. Ook heb ik zijn boek (nog?) niet gelezen.

Economiegoedenkwaadboekcover

Maar de man weet toch uitzonderlijk helder en spot-on te verwoorden wat er zo mis is aan onze gangbare onderdanige en welhaast religieus idolate houding tegenover economische theorieën en modellen.

Ik had hem al eens eerder op dit blog ten tonele gevoerd en nu zag ik onlangs een interview met hem in het EO programma ‘De Nieuwe Wereld’.

Zie hier de Nederlandse transcriptie van dat gesprek.

 

Hoewel klip en klaar lijkt de boodschap maar moeilijk door te willen dringen. Blijkbaar moet ie nog wat vaker herhaald worden:

 

 

 

 

 

 

 

 

Over Dick

What about me?
Dit bericht werd geplaatst in econoblahblah, in mijn boekie, van schijn en werkelijkheid, Varia en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

