Azc-angst

Azc-angst kopte de Volkskrant dit weekend op de voorpagina met de illustratie van een spookje daarbij.
Wellicht een nog kanshebber voor een nieuwe DSM diagnose?

Over Dick

What about me?
Dit bericht werd geplaatst in uit de nieuwsruif en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Azc-angst

  1. Rob Alberts zegt:

    Bang
    Jij bent bang.
    Ik ben bang.
    Jij bent bang om dood te gaan in de oorlog in jouw land. Ik ben bang dat je die oorlog meeneemt naar het mijne.
    Jij bent bang dat de grenzen voor je neus zullen worden gesloten.
    Ik ben bang dat er veel mensen met verkeerde bedoelingen hier naar toe komen.
    Jij bent bang dat je niet welkom bent in Europa.
    Ik ben bang jij mijn cultuur niet zult begrijpen.
    Jij bent bang dat je nooit meer terug naar je huis kunt.
    Ik ben bang dat je nooit meer terug naar huis wilt.
    Jij bent bang dat wij je niet willen helpen.
    Ik ben bang dat jij de hulp niet zult waarderen.
    Jij wilt vast niet dat ik bang ben.
    Ik wil ook niet dat jij bang bent.

    Tekst van Benona Vos

    • Dick zegt:

      Mooi gedichtje, Rob, over een alom bekende schaduwfiguur in ons leven en, zoals we plegen te zeggen, een veelal slechte raadgever. Wanneer we nu eens van beide kanten zouden erkennen dat we door angsten bewogen worden; zou dat al niet wat helpen om begrip te kweken?

      • Rob Alberts zegt:

        Steeds meer kom ik er achter dat ik een bevoorrecht leven heb.
        Mijn onzekerheden zitten alleen in mij zelf.
        Terwijl mijn leven verder vooral uit zekerheden bestaat.
        Daardoor heb ik het makkelijker om vrijer en onbevangen nar anderen te kijken.

        Dat velen uit hun onzekerheid eerst bang reageren op het onbekende begrijp ik.
        Al werkt dat bij mij niet zo.

        Vriendelijke groet,

Geef een reactie

