Hoezo gratis internetservices?

Een boeiend betoog bij de RSA door ontwerper en ondernemer Aral Balkan over hoe gratis die handige en zogenaamde gratis diensten van en op internet en de sociale media dan wel zijn. Wat dan privacy mag heten op het alwetende WereldWijde Web en wat zoiets dan nog waard is in het licht van de business, de bedrijfs- en verdienmodellen en de ‘corporate surveillance’ van een paar grote spelers als Google, Apple, Facebook, Twitter en Microsoft die dit WijdeWereldWeb domineren en stevig in de tang hebben. En ook over een mogelijk alternatief; de Indie phone.

Over Dick

What about me?
Dit bericht werd geplaatst in van schijn en werkelijkheid, Varia en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Hoezo gratis internetservices?

  1. Ximaar zegt:

    Mooi verteld en veel sluit aan bij hoe ik het ook zie. Om die reden heb ik geen gmail, picasa, facebook of bijvoorbeeld gravatar.

    • Dick zegt:

      En ik, onnozelaar heb ze allemaal.
      Ik hoop overigens dat die Indie phone iets wordt en vraag me al af of die dienst en dat besturingssysteem er ook voor tablets en laptops zal komen. Lijkt mij een zinnig alternatief.

      • Ximaar zegt:

        Aan een mobile telefoon heb ik nog geen behoefte gehad en ‘geen’ lijkt me nog iets veiliger dan ‘Indie’.😉

        Heb overigens ook geen bonuskaarten, want dat werkt net zo.

Geef een reactie

