Psychologie uit de supermarkt

Wanneer we vanmiddag doende zijn de spullen op de band te leggen, vraagt de jongen achter de kassa bij Appie Heijn:
Heeft u ook een bonuskaart?
Jawel, die hebben we, hoor.
Mag ik die alvast even van u? vraagt de jongen.
Die vragen en gebruiken jullie toch altijd pas na het scannen? reageert Marian.
Ja, maar ze hebben pas berekend dat dit 8 seconden per klant scheelt.
Zo, hebben ze dat helemaal zo berekend, dan hadden ze er vast niet op gerekend dat ik nu al meer dan 8 seconden die bonuskaart aan het zoeken ben, zegt Marian in haar tas struinend.
Het werkt ook psychologisch, zegt de jongen, want dan pakken de mensen omdat ze eerder de druk van een volgende klant ervaren, sneller en gehaaster hun boodschappen in om ruimte te maken voor die volgende klant.
Wacht eens even, denk en zeg ik opeens terwijl ik het spul in de tas probeer te stouwen, als ik me opgejaagd voel, werkt dat bij mij toch echt andersom, hoor!

AHlogo

Toch bedoelen ze het wel goed, hoor, daar bij Appie H, ooit wellicht de beste supermarkt van Nederland, want bij de uitgang las ik: We zijn pas tevreden als u dat bent

Wij zijn pas

Maar dan moet je toch echt niet proberen me op te jagen wanneer ik bezig ben de tas in te pakken!

Over Dick

What about me?
Dit bericht werd geplaatst in Varia en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s