Zo, dat pensioen is binnen!

Ik kreeg onlangs zomaar een paar keer achter elkaar post van het Bakkerspensioenfonds. Het ging over mijn nog uitstaande pensioen dat gezien de hoogte ervan, zoals dat ook wel heet, afgekocht kon en zelfs moest worden. Anders zou het vervallen.
Nu bak ik weliswaar zelf m’n brood maar dat ik om die reden in het pensioenfonds van het bakkersgilde opgenomen zou zijn, leek me toch wel erg stug. Enig graafwerk in mijn geheugen bracht al snel aan het licht dat: o ja, dat is waar ook, ik heb ooit nog eens een paar weken ’s nachts in een broodfabriek gewerkt. Dat was wel ruim veertig jaar geleden, maar wat in het vat zit …….?

Nu zie ik op mijn rekening, was het gisteren dan eindelijk zover; mijn volledige bakkerspensioen werd na veertig jaar uitbetaald en op mijn rekening gestort.
Daar prijkt dan de somma van €8,24.
Hoera, mijn eerste pensioen is binnen! Ik vrees dat ik er helaas toch nog niet helemaal van op mijn lauweren zal kunnen gaan rusten.

Over Dick

What about me?
Dit bericht werd geplaatst in in mijn boekie, Varia en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Zo, dat pensioen is binnen!

  1. Je hebt in ieder geval wat, maar lang niet genoeg om dat reisje naar Andalucia te maken.
    Plezant je reactie bij ons. Mocht je meer informatie willen, schroom ons dan niet te mailen.
    Saludos de Albert y Mara

  2. Dick zegt:

    Olá Albert y Mara,
    Lijkt me inderdaad ook al niet voldoende voor een reisje Andalucia.
    Ik heb nog overwogen om het op een speciale rekening te zetten voor later; groeikapitaal met rente en dergelijke maar mijn financieel adviseur heeft me dat na rijp beraad en gezien de economische vooruitzichten toch afgeraden. Volgens hem is het beste dat ik kan doen er bijvoorbeeld een koffie met gebak van kopen en daar maar van genieten en volgens mij heeft hij daar helemaal gelijk in.
    Saludos de Dick

  3. henk50 zegt:

    Maar alle kleine beetjes helpen!

Geef een reactie

