Nog een Europeaan

Tot mijn genoegen heb ik buiten Verhofstadt, Mitterand en mijzelf nog een Europeaan gespot.
Weliswaar een die evenals Mitterand niet meer in het land der levenden vertoeft en dat al ruim een eeuw niet meer. Hij zal dus weinig gewicht in de schaal leggen in het huidige debat maar, leek me zo, toch wel even het vermelden waard.

Het betreft niemand minder dan Fransz Liszt.

In Weimar vielen ons dit voorjaar al overal de affiches op met daarop zijn portret en het opschrift:

Ein Europäer in Weimar

(of Thüringen)

De niet te missen aankondiging van een expositie over Fransz Liszt. Ter ere van het feit dat hij 200 jaar geleden werd geboren, riep men 2011 uit tot Liszt jaar.
Liszt was in zijn tijd een pop-idool of superstar avant la lettre. Heine doopte de ophef en heisa die er destijds rond de optredens van Liszt ontstonden als `Lisztomania`.

Onlangs bezochten wij die expositie in het Schiller-Museum en in het Schlossmuseum Weimar.

Over Dick

What about me?
Dit bericht werd geplaatst in in mijn boekie, Varia en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Nog een Europeaan

  1. Bertus zegt:

    Hi,

    Er is een nieuw, informatief blog over de AWBZ. Hierop staat alles wat VWS niet vertelt. Op dit blog staat een link naar jullie. Ik zou het leuk vinden als jullie mijn blog ook wilden opnemen.

    http://de-awbz.blogspot.com/

    groeten en bedankt,

    Bertus
    Twitter: @deawbz

    • Dick zegt:

      Da’s allemaal heel mooi, Bertus; maar dit lijkt me een misverstand of in ieder geval geheel off-topic en ik heb geen idee wie de jullie van de link zouden zijn.

Geef een reactie

