Mister McGee himself

Vorig jaar schreef ik verschillende malen over het fenomeen Gentle Teaching.

Een benadering die naar verluidde bij ons op het werk omarmd en ingevoerd zou worden en waar wij dan allen in getraind zouden worden dan wel instructie in zouden krijgen. Daar is overigens het wachten nog steeds op.

Ik deed mijn zegje over Gentle Teaching en John McGee, de aanstichter van een en ander in twee porties. Namelijk enige tijd voor 4 november


toen ik hem een middagje mocht horen spreken en vlak daarna in reactie op zijn verhaal.

Nu tref ik op het wereldwijdewebje zomaar een youtube filmpje van die bewuste middag in Haarlem waarop John McGee zijn verhaal inleidt. Lijkt me vast wel interessant voor veel van mijn collega’s en andere geïnteresseerden:

Over Dick

What about me?
Dit bericht werd geplaatst in een vak apart, in mijn boekie, pedagogie, psychobabbel en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Mister McGee himself

  1. Gon zegt:

    Jaaaaaren geleden met Henk 50 en nog een collega naar een dag geweest van John Mc Gee.
    Toevallig bedacht ik me vanmorgen dat je er (zeker bij ons op de instelling) nauwelijks meer iets van hoort, terwijl het toen ‘hot’ was. Ik was toen erg onder de indruk van de getoonde filmpjes.
    HHHUUUSSSSSSHHHHHHH.:)

  2. Dick zegt:

    Hai Gon,

    Is bij jullie op de instelling in Julianadorp of in HHwaard; en kregen jullie informatie, instructie en/of training in GT methodiek?
    Mij bekruipt zo geleidelijk ook het gevoel dat het bij ons met een sisser aan het aflopen is. Eerst een hoop tam-tam en nu is het wel heel erg stil hier rondom. Ik ben ook nog geen collega tegengekomen die me kon of wilde uitleggen wat GT behelst en hoe je dat enigszins methodisch in de praktijk zou kunnen brengen. Ik denk dat ik zelf redelijk mijn best heb gedaan op dit blog om wat in die richting op gang te brengen, maar ja er is zo ongeveer geen hond die daarop reageert. En zo lijkt het wel te blijven steken of te verzanden in wat particuliere ideetjes over een beetje aardig zijn voor elkaar.

Geef een reactie

